Dijital dönüşümde Tokat’tan örnek proje

-Tokat merkezinde düzenlenen “Dijital Girişimcilik: Oyun Geliştirme Atölyesi” sayesinde gençler, sanal gerçeklik ve oyun geliştirme alanında önemli beceriler kazanarak ülkenin teknoloji alanındaki ilerlemesine destek oluyor.

Tokat’ta gerçekleştirilen “Dijital Girişimcilik: Oyun Geliştirme Atölyesi”, gençlere sanal gerçeklik ve oyun geliştirme alanlarında temel beceriler kazandırmayı amaçlıyor. Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu (BTK) ile Orta Karadeniz Kalkınma Ajansı (OKA) iş birliğiyle düzenlenen atölyeye yoğun ilgi gösteriliyor. Eğitimler, Yeşilırmak Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi’nde, 2 Aralık’ta başlamış olup 48 saatlik yoğun eğitim içeriyor. 24 genç katılımcı arasından seçilenler, “Unreal Engine ile Oyun Geliştirme” ve “XR Uygulama Geliştirme” gibi ileri düzey içeriklerle dijital oyun sektörü hakkında kapsamlı bilgi edinme fırsatı yakalıyor.

Bilgisayar öğretmeni Kemal Özlü, atölyenin amacını “gençleri geleceğin teknolojisi olan sanal gerçeklik konusuna hazırlamak” olarak açıklıyor. Özlü, aynı zamanda gençlerin oyunları üretebilecek seviyeye getirilmesini hedeflediklerini belirterek, “Bu kurs, başlangıç seviyesinde olsa da katılımcıları temel kodlama ve sanal gerçeklik uygulamaları geliştirecek bir seviyeye ulaştırmayı amaçlıyor,” diyor.

Proje, Tokat ve çevresinde yerli ve milli yazılımcıların yetiştirilmesini sağlayarak ülkenin teknoloji alanındaki gelişimine katkı sunmayı hedefliyor. İHA-Tokat merkezinde gerçekleştirilen “Dijital Girişimcilik: Oyun Geliştirme Atölyesi”, gençlere sanal gerçeklik ve oyun geliştirme alanında önemli beceriler kazandırarak ülkenin teknoloji alanındaki ilerlemesine destek oluyor.

Related Articles

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir